Projekt lista Komponensvezető: Lengyel János Kiemelt célok: Az álláskeresőket nem passzív kliensként, hanem dinamikus partnerként kell kezelni Az ÁFSZ legfőbb feladata az álláskeresés folyamatának segítése modern, szolgáltatásorientált megközelítéssel. Tudatosítani kell, hogy az egyéneknek maguknak is tenniük kell munkaerő-piaci helyzetük megoldásáért. Ehhez a foglalkoztatási szolgálat minden rendelkezésre álló információt nyitottá, elérhetővé, akadálymentessé tesz. Az álláskeresőket dinamikus ügyfelekként kell fogadni, akiknek az ÁFSZ - információkkal, korszerű öninformációs technikai lehetőségekkel, szolgáltatásokkal és aktív eszköztámogatásokkal - segítséget nyújt, a többi között ezért a program keretében 20 munkavállalási tanácsadót alkalmaz a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal a munkaügyi központokban és kirendeltségeken. A foglalkoztatók és az ÁFSZ közötti rendszeres kapcsolat erősítése Az ügyfelek másik fontos csoportja a magán és állami foglalkoztatók csoportja. Lényeges, hogy az ÁFSZ nem teremt új munkahelyeket, ez a cégek, vállalkozások feladata, ezért az új szolgáltatási modell lényeges előfeltétele a rendszeres, hatékony párbeszéd az ÁFSZ és a foglalkoztatók között. Növelni kell a szolgálat részesedését a munkaerő-közvetítésben Az ÁFSZ az a munkaerő-piaci intézmény, amely a legmélyebb és legszélesebb körű ismeretekkel rendelkezik a helyi, regionális és országos munkaerőpiacról. Az új szolgáltatási modell célja az, hogy az információkat hatékonyan használják fel a foglalkoztatás és tágabb értelemben a gazdaság bővülése érdekében. A hatékonyabb munkaerő-közvetítés érdekében lehetőséget kell adni a foglalkoztatóknak, hogy betöltetlen állásaikat az Interneten keresztül bejelenthessék és megjeleníthessék. Ezért az ÁFSZ egy adatbázist hozott létre, amely tartalmazza a foglalkoztatókra vonatkozó alapinformációkat. Cél, hogy az ÁFSZ ügyfelei számára olyan jól funkcionáló információs rendszereket biztosítsanak, amelyek révén saját maguk is tájékozódhatnak az álláslehetőségekről. |