Keresés  
Üdvözöljük
Modernizációs Programiroda
Phare projekt
HEFOP 1.2 intézkedés
Hírlevél
2008. IV. évf. 1. szám
2007. III. évf. 2. szám
2007. III. évf. 1. szám
2006. II. évf. 3. szám
Kitűzött cél a profiltisztítás
2006. II. évf. 2. szám
2006. II. évf. 1. szám
2005. I. évf. 3. szám
2005. I. évf. 2. szám
2005. I. évf. 1. szám
Kitűzött cél a profiltisztításNyomtatás

Bár még egy év sem telt el azóta, hogy modernizálták a Heves Megyei Munkaügyi Központ Egri Kirendeltségét, az indikátor mutatók alapján jelentős változás tapasztalható.

Az új szolgáltatási modell keretében megvalósult átalakítás három ütemben zajlott. Saját forrásból és a szakminisztérium támogatásával 30-30 millió forintos befektetéssel történt az átalakítás első két része. A mintakirendeltség megteremtéséhez a HEFOP 1. 2. programból 8 millió forint jutott erre a célra, amelynek során az öninformációs irodát sikerült kialakítani.

Fenyves Péter

kirendeltségvezető
HMMK Egri Kirendeltség

 

A minőségirányítási projekt két fejlesztendő területet célzott meg. Egyfelől az öninformáció lehetőség megteremtését, másrészt a belső kommunikáció fejlesztését, amely szeptemberben fejeződött be.

 

Előtte


A szolgáltatási egység fő funkciója, hogy a munkaügyi szolgáltatások teljes körét biztosítsa az álláskeresők számára. Elsődleges információt adjon úgy, hogy megtalálható benne az összes humán szolgáltatás. Itt működik a Foglalkozási Információs Tanácsadó (FIT), ami szintén jelentős segítséget nyújthat. A 250 négyzetméteres irodában 7 közvetítő ügyintéző dolgozik, akik álláshelyekre közvetítenek, illetve a humánszolgáltatások végrehajtásában segédkeznek az ügyfeleknek.

 

Alig egy év múltán néhány következtetés már levonható. Az indikátor mutatók alapján látható, hogy 2006-ban megduplázódott a kirendeltségen azok száma, akik önállóan helyezkedtek el. Az önálló elhelyezkedések száma és az öninformációs kioszkok bevezetése között tehát bizonyosan van összefüggés. Az álláskeresők nagyon szívesen fogadták a 3 ülő és 1 álló kiszolgáló egységet, amelyeket akár önállóan is tudnak használni.

 

Utána


A jövőre vonatkozóan elérhető célokat fogalmaztunk meg. Ezek legfontosabb elemeként szeretnénk az iroda profilját tisztítani. Nem kizárólag az álláshelyek betöltésére koncentrálunk, hanem arra is, hogy a hozzánk bejövő ügyfelek minél több segítséget megkapjanak. Ennek a megvalósítása érdekében ügyfélhívó rendszert kívánunk kialakítani, éppen azért, hogy a hozzánk fordulók nyugodtan tudjanak tájékozódni az öninformációs bázisban a várakozási idő alatt. A másik jelentős fejlesztendő terület a vállalati kapcsolattartás. Az ezen a területen dolgozók számát növelni kívánjuk amiatt, hogy szorosabb és napra készebb legyen az együttműködés a munkaadók és a kirendeltség között.