Bár még egy év sem telt el azóta, hogy modernizálták a Heves Megyei Munkaügyi Központ Egri Kirendeltségét, az indikátor mutatók alapján jelentős változás tapasztalható.
Az új szolgáltatási modell keretében megvalósult átalakítás három ütemben zajlott. Saját forrásból és a szakminisztérium támogatásával 30-30 millió forintos befektetéssel történt az átalakítás első két része. A mintakirendeltség megteremtéséhez a HEFOP 1. 2. programból 8 millió forint jutott erre a célra, amelynek során az öninformációs irodát sikerült kialakítani. |
Fenyves Péter kirendeltségvezető HMMK Egri Kirendeltség |
A minőségirányítási projekt két fejlesztendő területet célzott meg. Egyfelől az öninformáció lehetőség megteremtését, másrészt a belső kommunikáció fejlesztését, amely szeptemberben fejeződött be.
Előtte A szolgáltatási egység fő funkciója, hogy a munkaügyi szolgáltatások teljes körét biztosítsa az álláskeresők számára. Elsődleges információt adjon úgy, hogy megtalálható benne az összes humán szolgáltatás. Itt működik a Foglalkozási Információs Tanácsadó (FIT), ami szintén jelentős segítséget nyújthat. A 250 négyzetméteres irodában 7 közvetítő ügyintéző dolgozik, akik álláshelyekre közvetítenek, illetve a humánszolgáltatások végrehajtásában segédkeznek az ügyfeleknek.
Alig egy év múltán néhány következtetés már levonható. Az indikátor mutatók alapján látható, hogy 2006-ban megduplázódott a kirendeltségen azok száma, akik önállóan helyezkedtek el. Az önálló elhelyezkedések száma és az öninformációs kioszkok bevezetése között tehát bizonyosan van összefüggés. Az álláskeresők nagyon szívesen fogadták a 3 ülő és 1 álló kiszolgáló egységet, amelyeket akár önállóan is tudnak használni.
Utána A jövőre vonatkozóan elérhető célokat fogalmaztunk meg. Ezek legfontosabb elemeként szeretnénk az iroda profilját tisztítani. Nem kizárólag az álláshelyek betöltésére koncentrálunk, hanem arra is, hogy a hozzánk bejövő ügyfelek minél több segítséget megkapjanak. Ennek a megvalósítása érdekében ügyfélhívó rendszert kívánunk kialakítani, éppen azért, hogy a hozzánk fordulók nyugodtan tudjanak tájékozódni az öninformációs bázisban a várakozási idő alatt. A másik jelentős fejlesztendő terület a vállalati kapcsolattartás. Az ezen a területen dolgozók számát növelni kívánjuk amiatt, hogy szorosabb és napra készebb legyen az együttműködés a munkaadók és a kirendeltség között.
|