Üdvözöljük
Modernizációs Programiroda
Phare projekt
HEFOP 1.2 intézkedés
Hírlevél
2008. IV. évf. 1. szám
2007. III. évf. 2. szám
2007. III. évf. 1. szám
2006. II. évf. 3. szám
2006. II. évf. 2. szám
2006. II. évf. 1. szám
Városi találkozóhely Orosházán
2005. I. évf. 3. szám
2005. I. évf. 2. szám
2005. I. évf. 1. szám
MI VÁLTOZOTT OROSHÁZÁN?Nyomtatás

„…az új modernizációs program sikere a kirendeltségi dolgozókon múlik.”

 

A MEGÚJULT OROSHÁZI KIRENDELTSÉG VÁROSI TALÁLKOZÓHELLYÉ VÁLT 

 

Egyszerre igazat és valódit mondani: a tét nem kisebb, mint a valós helyzet leírásával, a tények közlésével hitelesnek maradni. Ez a kirendeltségek modernizációjával kapcsolatban az orosházi kirendeltség esetében nem nehéz.

 

Hiszen mi változott (mi nem változott?!)? Volt honnan fejlődnünk. A régi, bérelt kirendeltségen az ügyfeleknek egy lépcsőházban kellett várakozniuk a második emeleten. A közvetítők egy terembe bezsúfolva dolgoztak, így ott az ügyfelek óhatatlanul hallották egymás beszédét. Az új kirendeltségi épület a lehetőség és a szerencse találkozása, hiszen sikerült megszerezni azt az épületet, amely a kirendeltség mellett állt, így nem kellett az ügyfeleknek új címet megszokniuk, nekünk pedig megkönnyítette az egyébként több ütemű költözést. Lehetővé vált, hogy az ügyfélfogadás folyamatos maradt az átalakítás, költözés és emeletráépítés ellenére.

Seres Péter

kirendeltségi

munkatárs 

 

Orosházi Kirendeltség

 

A másik szerencse, hogy a megvásárolt épület egy 12 x 24 méteres, egy légterű moziterem volt, amely szabad kialakítást, berendezési lehetőséget adott az építész és belsőépítész számára. Eleinte féltünk, hogy az egy légterű ügyfélfogadás és az öninformációs várakozótér hangos lesz. De a belső építészetileg jól elszeparált munkahelyeken mindenki nyugodtan fogadhatja partnereit. A várakozó, öninformációs tér csak a mellette dolgozó két munkahelyen osztja meg az ügyintéző figyelmét.

 

Az öninformációs térben elhelyezett kioszkokat ügyfeleink az üzembe helyezés pillanatától nagyon kedvelik. Különösen az álló kioszkok népszerűek, mivel egyszerűen kezelhetők, és a szükséges információk gyorsan megtalálhatók rajtuk. Az orosházi álló kioszkok a látogatottsági statisztikák alapján az országban az elsők között állnak. Az átlátható elrendezés miatt a napi munkavégzés során, az óhatatlanul előforduló, napon belüli, nem tervezhető munkacsúcsok azonnali lereagálása, mások kisegítése rögtön megoldható. A kollégák közötti információcserére szükség van, sokszor azonnal. Mivel mi közvetítők és a hatósági ügyekkel foglalkozó kollégák régóta dolgozunk együtt, már félszavakból értjük egymást, és a tekintetekből is olvasunk.

 

Belső ügyféltér

 

Valóra vált régi vágyunk is : a tanácsadókon kívül mi is el tudunk vonulni az intim tárgyalóba, ha úgy látjuk szükségét, hogy a beszélgetés meghittebb legyen. Az ún. kistárgyalóban irigylésre méltóan jó körülmények között tarthatunk 30 főig csoportos tájékoztatókat, megbeszéléseket. Az új kirendeltségi épület valóban városképi jelentőségű lett, amire joggal irigykedhetnek a városban lévő hivatalok, intézmények dolgozói. Rövid idő alatt közösségi épületté vált a kirendeltség, az emberek szívesen jönnek hozzánk nemcsak munkaügyben, hanem kihasználva központi helyünket, a jó megközelíthetőséget, az egyéb információk elérhetőségét, és reméljük a barátságos légkört is - találkozóhellyé váltunk.

 

Az ember életében nem kis dolog környezetének megváltoztatása, de tanúja lettem egy ennél még nagyobb változásnak, ami a kirendeltségi kollégák és magam napi munkájában is megjelent. Meggyőződésem, hogy az új modernizációs program sikere a kirendeltségi dolgozókon múlik. Mi elejétől fogva kíváncsian vártuk és sok időt fordítottunk arra, hogy az átalakult környezetet tartalommal töltsük meg, úgy, hogy a lehetőségeken belül a munkatársak jogos igényeit tényleg családbarát munkahely módján oldjuk meg. Ez nem felsővezetői akaraton, hanem az egy helyen naponta fáradozó és a sikereknek együtt örülő kollégákon múlik. A feladatok aprólékos feltérképezése után azok elosztása, egymás meggyőzése és segítése a hétköznapokban a siker titka. Ismerve egymás képességeit és lehetőségeit, osztjuk meg és szervezzük át akár a napi teendőinket is. Nem lehet mindig csak követelni, kérni, adni is tudni kell! Ez tudatosult a kirendeltség minden dolgozójánál, ez a záloga a hosszú távú, eredményes munkának.

 

Az ügyfélütemező rendszer bevezetése óta maximálisan próbálunk megfelelő időbeosztással eleget tenni az ügyfelek kéréseinek, de úgy, hogy teljesíthető maradjon a munkatársak számára az elvégzendő feladatmennyiség.

 

Ügyfélütemező rendszer

 

A program indulásánál a kollégák felkészítését mindenki nagyon jónak tartotta. Az emberi kapcsolatok, szakmai és baráti szálak segítségével - amelyek a más kirendeltségi kollégákkal köttettek a felmerült szakmai kérdésekre adott más-más válaszok, szokások megismerésével - mindenki profitált a szervezet tagjai közül.

 

És hogy a fentiek igazak és valók, mindenkit örömmel hívunk és várunk Orosházára.