Üdvözöljük
Modernizációs Programiroda
Phare projekt
HEFOP 1.2 intézkedés
Hírlevél
2008. IV. évf. 1. szám
2007. III. évf. 2. szám
2007. III. évf. 1. szám
2006. II. évf. 3. szám
2006. II. évf. 2. szám
2006. II. évf. 1. szám
2005. I. évf. 3. szám
Miért fontos a tréneri munka?
2005. I. évf. 2. szám
2005. I. évf. 1. szám
MIÉRT FONTOS A TRÉNERI MUNKA?Nyomtatás

„Az emberekben, a humán tőkében

rejlik szervezetünk igazi tartaléka…”

 

Dr. Novákné Gurzó Mária

tréner

 

A történet valamikor 2002-ben kezdődött, amikor kiválasztották azokat a kollégákat, akiket tréneri feladatok ellátására képeztek ki az ÁFSZ modernizációs folyamatában. A feladat, a kihívás, a várakozás óriási volt részemről, így nagyon örültem annak, hogy Békés megyéből rám esett a választás - amit ezúton is köszönök! Részese lehettem egy olyan tanulási folyamatnak a kezdetektől, ami meghatározza a mindennapi munkámat, gondolkodásmódomat, szemléletemet a munkához, kollégákhoz való hozzáállásomat.

 

Sok ragyogó emberrel és szakemberrel dolgozhattam együtt az elmúlt időszakban, akiktől természetesen nagyon sokat tanultam. Megerősödtem abban a hitemben is, hogy az "emberekben", a humán tőkében rejlik szervezetünk igazi tartaléka. Nélkülük nincs siker, nincs csapat, csapat nélkül pedig nincsenek igazi eredmények!

 

Az ÁFSZ modernizációja olyan újszerű feladatokat ró az egész szervezetre, amit belső képzések nélkül elképzelhetetlen véghezvinni. A képzés, az ismeretátadás a mozgató ereje ennek a fejlesztési folyamatnak, mert az együttgondolkodás, a közös célkitűzések, cselekedetek tisztán látása elengedhetetlen szervezetünk jövője szempontjából.

 

”Mit is tanítottunk?” kérdésre a válasz nagyon kézenfekvő - Nagyon korszerű, "egyszerű" dolgokat! Például: az álláskeresőket nem passzív kliensként, hanem dinamikus, aktív ügyfélként kell kezelni, vagy erősíteni kell a munkáltatók és a munkaügyi szervezet közötti rendszeres kapcsolatot. Az ÁFSZ munkaerő-piaci ismereteit célirányosabban kell felhasználni piaci részesedésünk növelése érdekében, és még lehetne sorolni azokat a képzési célkitűzéseket, amelyek alapjait képezték a munkánknak. Tettük a dolgunkat, törekedtünk legjobb tudásunk szerint cselekedni, és átadni mindazt az ismeretet, amit nekünk is tanítottak.

 

A csoportvezetés számomra nem volt új dolog, de mégis nagy várakozással, felkészüléssel és izgalommal láttam neki a feladatnak, mert tapasztalt kollégák voltak a résztvevők, akik - mondhatom - „értik a dolgukat! "A napi feladatok "darálója" könnyen felemészti a munkatársak energiakészleteit. Szükség van a motivációra, odafigyelésre, dicséretre, amiből egyre kevesebb jut! - pedig, ahogy szokták mondani "nem kerül semmibe, és mégis nagyon jól tud esni", akkor miért gyakoroljuk oly kevésszer mégis?

 

Az elmúlt időszakban közel 200 fő munkatárs képzésében vettem részt, akik az ország legkülönbözőbb pontjairól érkeztek, így lehetőségem nyílt betekintést nyerni szervezeti életünk mindennapjaiba. Mindig fontosnak tartottam, hogy ne utasításokat továbbítsunk a kollégák felé, hanem azt a kérdést tegyük fel mindenkinek, hogy ő személy szerint mivel tud hozzájárulni egy-egy cél eléréséhez, a sikerhez a mindennapi munkája során

Úgy érzem a képzések keretében a kollégák megértették mit üzen az új szolgáltatási modell! Mit jelent egy komplett szervezetfejlesztési folyamat, ahol nemcsak a gépek, a környezet lesz új, hanem egy újfajta szemléletmódnak kell meghonosodnia, ahol az ügyfeleink (álláskeresők, álláskínálók, partnereink és munkatársak stb.) elégedettsége a meghatározó, mert ha nem ez történik, akkor valamit nem csináltunk jól. Egy szolgáltató szervezet nem működhet humán szemléletű magatartás nélkül, hiszen ezen együttműködői kapcsolaton múlik a minőségi munkavégzés sikeressége, s közvetve a munkaügyi szervezet, azon belül a mi munkánk társadalmi megítélése.

 

A képzéseken a gyakorlati feladatok végrehajtása nagyon sok tapasztalattal bővítette a résztvevők problémakezelését a sikeres gyakorlatok kialakításában, főleg ami a modellelemeket illeti. A jövőre vonatkozólag komoly megerősítést kaptunk a résztvevőktől arra vonatkozólag, hogy belső képzéseket folyamatosan kell és szükséges szervezni, nemcsak a vezető, hanem a "frontvonalon" dolgozó kollégák részére is, mert hosszú távon ez egy jó befektetés igen magas hozamokkal, és ez nem kevés!