Üdvözöljük
Modernizációs Programiroda
Phare projekt
HEFOP 1.2 intézkedés
Hírlevél
2008. IV. évf. 1. szám
2007. III. évf. 2. szám
2007. III. évf. 1. szám
2006. II. évf. 3. szám
2006. II. évf. 2. szám
2006. II. évf. 1. szám
2005. I. évf. 3. szám
2005. I. évf. 2. szám
Komlói vélemény a modernizációróról
2005. I. évf. 1. szám
Komlói vélemény a modernizációrólNyomtatás

 MI IS TÖRTÉNT NÁLUNK?

 

„A Baranya Megyei Munkaügyi Központ komlói kirendeltségét 2005. márciusában adta át  Csizmár Gábor foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter.

 

A több mint 50 milliós beruházás eredményeként az épületet teljesen átalakították. Az építkezés idején 21 kollégával egy szűkös „albérletbe” költöztünk, ahol bizonyítottuk csapatunk összetartó erejét, hiszen szinte együtt kellett mozdulnunk, ha a helyünkről fel szerettünk volna állni. Így vártuk a visszaköltözést!

 

Kaptunk egy 380 m2-es, mind külsőleg, mind pedig belsőleg megújult csodálatos épületet.

Minden kollégám nevében leírhatom, büszkék vagyunk erre a munkahelyre és elmondhatjuk, hogy városunkban Komlón, a mi munkahelyünk a legkultúráltabb, legjobb körülményeket biztosító munkahely.

Götzerné Páva Mária vezető

Baranya Megyei Munkaügyi Központ

Komlói Kirendeltség 

 

Kollégáim többször feltették egymás között azt a kérdést, amelyet szerintem sok kirendeltségen megfogalmaztak: jó lesz-e ez a hatalmas ügyféltér, ahol mindenki együtt fog dolgozni? Vajon nem lesz-e nagy zaj? Mit fognak ehhez szólni az ügyfelek? Igen, ezekre a kérdésekre hamar választ adtunk magunknak. Jó! Megszoktuk! Figyelemmel tudjuk kísérni az ügyfél útját, átlátható a szolgáltatásunk.

 

Hogyan látják ezt az ügyfelek?

 

Az elégedettségi vizsgálat során többen megfogalmazták, hogy rendkívül sokat kell várniuk, míg az ügyintézőhöz kerülnek. Tudnia kell a Tisztelt Olvasónak, hogy 57 önkormányzatot felölelő körzettel dolgozunk, ami a megyében az egyik legnagyobb illetékességi körzet. Nem ritka a napi 100-150 ügyfél.

 

Miként segített ezen az ügyféltérben elhelyezett ülő és álló kioszk?

 

Azok az ügyfelek, akik eddig vártak a közvetítő kollégára azért, hogy megkérdezzék az álláslehetőségeket, ma már kiszolgálják magukat. Az ülő kioszkokat sokkal jobban kedvelik az ügyfelek, kényelmesebbnek tartják. Valamelyest csökkent a várakozási idő, de természetesen napi munkaszervezést is igényel egy-egy nagyobb tömegű jelentkezés kezelése.

 

Információt egy közvetítő-kapcsolattartó kolléga ad, aki az ügyfelek ütemezésén, irányításán túl figyeli, illetve segíti a kioszkok használóit. Kipróbáltuk azt is, hogy az információs térben plusz még egy közvetítő segíti az ügyfeleket az eligazodásban, de ezt a nyári szabadságolás, a dömpingszerű napi munka nem engedte meg.

 

A komlói kirendeltségen van egy speciális munkamódszer, amelyet a Modernizációs Program keretén belül „Közelebb az ügyfelekhez!” címmel kívánnak megvalósítani. Nálunk ez már évek óta jól működik. Ajánlom azon kirendeltségeknek, ahol ez megoldható. Három vidéki helyszínen jelentkeztetjük le a rendszeres szociális segélyben részesülőket, az együttműködő ellátatlan ügyfeleket. Havonta 400-500 ügyfél jelentkezik vidéken. Szívesen átadjuk tapasztalatainkat másoknak is!

 

A modernizáció egyik fő irányvonala a hatékonyabb munkáltatói kapcsolattartás, a munkaerő-piaci változásokra való gyors reagálás. E célt is segíti a vidéki helyszínekre való havi 2-3 alkalommal történő kiutazás, hiszen így lehetőség van a munkáltatói kapcsolattartásra. Kirendeltségünk saját gépjárművel rendelkezik. Természetesen az még csak illúzió nálunk is, hogy úgy és annyiszor tudjunk kimenni a munkáltatóhoz, ahogyan azt szeretnénk.

 

A negyedéves munkaerő-piaci felmérés hozadéka térségünkben a munkaerő-piaci viszonyok kiegyenlítésére korlátozódik, mivel a gazdasági környezetünkre ható tényezők közepesek, néhány térségben pedig gyengének mondhatóak. A felmérésből megtudjuk, hol lesz leépítés, hol kívánnak felvenni munkaerőt, hol lehet a szakmacsoportokat összehozni. Sajnos a képzések tekintetében nem tudunk az eljárás változása miatt azonnal reagálni egy–egy munkáltatói kérésre. Az bizonyos, hogy szívesebben töltik ki ezt az adatlapot a munkáltatók, mint az úgynevezett „nagyprognót”.

 

Az EURES rendszer kiválóan működik, nem ritka a 40-50 érdeklődő havonta. Az álláslehetőségek száma azonban a nyelvtudás hiányában korlátozott.

 

Augusztusban elkezdtük az ügyfelek kategorizálását is, amelyről azonban tapasztalattal még nem rendelkezünk. Azt reméljük e módszertől, hogy hatékonyabbá tudjuk tenni szolgáltatásainkat és kizárólag azokkal az ügyfelekkel foglalkozunk, akiknek szükségük van a segítségünkre. Keressük azokat a pontokat, amelyekre fel tudnánk használni a kategóriákat. Pl. egy–egy állásajánlatra történő legyűjtés során meghatározzuk a célcsoportot a kategóriába sorolás felhasználásával.

 

Összességében elmondható: kollektívánk, ahogy a kezdetekkor, úgy most is örül, hogy az elsők között vehetett részt a modernizációs programban. Mára már elfelejtettük a cipekedés, a költözés fáradságát, bosszúságát, és kívánjuk minden kirendeltségnek, hogy hasonlóképpen álljanak hozzá és leljék örömüket a programban.

 

A munkánk nem lett és lesz kevesebb, de elkövetünk mindent, hogy megfeleljünk a kihívásoknak és a kedves ügyfeleknek!„

 

Ilyen volt...

 

...Ilyen lett